Villkor och F.A.Q för dig som vill erbjuda dina tjänster
Portalen virtuellassistent.se är öppen för dig som vill ta uppdrag som virtuell assistent. Att jobba som virtuell assistent är ett ganska fritt arbete då arbetet oftast utförs på distans och många gånger med flexibla arbetstider. En del försörjer sig på att enbart ta uppdrag som virtuell assistent, andra börjar lite försiktigt med något enstaka uppdrag parallellt med t.ex. en anställning.
Nedan följer Villkor och F.A.Q. för att använda tjästen virtuellassistent.se. Dessa måste godkännas innan du kan registrera dig. Om inte svaret på din fråga finns här så hör av dig via formuläret på kontaktsidan!
Du som vill hjälpa andra med diverse administrativa uppgifter på distans får registrera dig på virtuellassistent.se. Vi ställer inga krav på att du måste kunna vissa saker, vi hoppas på stor mångfald och ett brett spektra av kompetenser. Du kan vara specialist på en sak, eller vara bred och erbjuda hjälp inom många områden.
Vi vill bli en bred plattform och erbjuda ett mångfald på många olika plan så är du intresserad av att jobba som virtuell assistent så är du välkommen att registrera dig här!
Vi ställer inga krav på att du måste befinna dig på en viss plats rent fysiskt. Många bor i Sverige, men många bor och arbetar även på distans i andra länder. Vi är väl många som kan ha förståelse för att man kan vilja lämna novembermörkret ibland…
Det viktiga är att du själv har koll på skatteregler och kan informera kund om det finns något att tänka på om du till exempel jobbar från andra länder hela eller delar av året.
Vi ställer inga krav på f-skattsedel, men vi uppmuntrar det då det underlättar väldigt för kunden om du har detta. Du är skyldigt att lämna ut uppgifter till kunden om dig, t.ex. organisationsnummer om denna vill göra en kontroll på t.ex. allabolag.se.
Du är alltid skyldig att informera kunden om du har f-skatt, och om du inte har det måste du ge tydliga instruktioner vid fakturering.
Du kan också fakturera via så kallad ”egenanställning” via bolag som erbjuder denna tjänst.
Nej. Eftersom kunden oftast inte kommer i kontakt med oss som administrerar webbplatsen har vi väldigt lite att göra med kundens urvalsprocess.
Att annonsera på virtuellassistent.se är inte behäftat med någon garanti för uppdrag. Vi jobbar dock hårt på marknadsföring och för att nå ut och synas i relevanta sammanhang. Alla som registrerar sig på sidan är också uppmuntrade att dela i sina sociala kanaler för att på så vis ge ännu större spridning.
Webbplatsen drivs av:
AB WD&N Design
Postadress:
Prälavägen 4
511 68 Hyssna
Besöksadress:
Skjutsgatan 2c
511 54 Kinna
Org.nr: 559214-2722
Övriga samarbetspartners presenteras när det är aktuellt.
För att sätta in en annons i katalogen behöver du först lösa ett medlemskap till webbplatsen för att kunna hantera din annons under året.
Priset för medlemskapet är 990kr per år inklusive moms och betalas med kort via Payson.
Efter erlagd avgift har du rätt att lägga ut en annons i katalogen. Du väljer själv vilka kategorier du vill att annonsen ska synas i, vi förbehåller oss rätten att justera dessa utifrån ditt annonsinnehåll för att hålla innehållet relevant.
Om du ångrar ditt köp här på webbplatsen har du rätt att ångra det upp till 14 dagar efter betalning.
Skicka ett mejl med hänvisning till ordernumret (detta får du automatiskt när du går igenom kassan) och berätta att du ångrar dig till info@virtuellassistent.se. Du får gärna berätta varför du ångrar dig men det är givetvis inget krav.
Ångerfristen börjar löpa dagen efter du genomfört köpet här på webbplatsen och varar i 14 dagar. Om ångerfristens sista dag infaller på en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen till att innefatta även nästkommande vardag.
Du kan när som helst ta bort din annons och avsluta ditt medlemskap. Observera dock att varje medlemskap betalas årsvis i förskott, och avslut innan året gått ej medger återbetalning av erlagd avgift.
Avgift återbetalas endast om du ångrar dig inom 14 dagar, se ovan.
När du registrerar dina uppgifter här på virtuellassistent.se medger du att vi låter dessa vara synliga för alla besökare på webbplatsen.
Vi behandlar dina uppgifter med respekt och säljer dem aldrig vidare till någon i t.ex. marknadsföringssyfte, däremot kan vi använda dem för att skicka ut erbjudanden till dig från partners.
Du kan aldrig hålla oss ansvariga för oseriösa kontakter eller spam som skickas via webbplatsen, uppstår detta ber vi dig dock informera oss. För att minimera risken för t.ex. spam råder vi dig att inte skriva ut din mejladress utan låta all kontakt gå via verktyget. Dessa kontaktsmeddelanden övervakas eller läses aldrig av oss som är ansvariga för webbplatsen, utan är helt konfidentiellt mellan dig och avsändaren.
Du kan när som helst mejla och begära ut den information vi har om dig i vårt register, och även begära att bli borttagen. Vi tar då omgående bort dig under förutsättning att detta inte strider med annan tillämpbar lag så som t.ex. bokföringslagen.
Villkor och F.A.Q för dig som vill anlita en virtuell assistent
Att anlita en virtuell assistent kan vara en tillfällig avlastning på en arbetstopp. Det kan också handla om en syssla som man själv tycker är tråkig, svår eller jobbig som man gärna vill ta hjälp av någon annan att lösa. Vi är ju alla olika, och en tycker montera nyhetsbrev är jättetråkigt, en annan tycker det är jättekul. Till exempel.
Förhoppningsvis kan assistenter och kunder hitta varandra på denna plattform och i en affärsrelation slå flera flugor i en smäll!
Det finns dock vissa saker att förhålla sig till, dessa listas nedan, och förekommer ytterligare frågor så tveka inte att höra av dig via formuläret på kontaktsidan.
Om du hittar någon du vill anlita för att ge ett uppdrag så tar du kontakt med personen direkt. Det är sedan ni som gör upp om ersättning och övriga villkor, och även fakturering sköts i relationen mellan kund och assistent.
virtuellassistent.se står alltså bara för själva plattformen och är inte involverade i pengar eller kontrakt mellan kund och assistent.
Vi ställer i dagsläget inget krav på registrerad f-skatt, men uppmuntrar de som registrerar annons att ha det. Det är upp till dig som kund att undersöka om den du anlitar har f-skatt eller inte, och agera därefter gällande ersättning.
Nej. Vi erbjuder en plattform där den som vill ha uppdrag som virtuell assistent har möjlighet att registrera sig och sina kompetenser. Här kan sedan kunden som behöver hjälp söka efter olika kompetenser, på detta sätt hittar kunder och leverantörer varandra, och affären görs därmed direkt mellan parterna.
Vi som arbetar med plattformen kan ibland anlita den ena eller den andra assistenten för egna uppdrag. Är vi nöjda ger vi en recension med rekommendation. Utöver det kan vi inte framhålla eller favorisera vissa assistenter framför andra.
Har du anlitat någon du är nöjd med ber vi dig också lämna ett omdöme för att underlätta för andra i urvalsprocessen.